Blog

Marketing volgens Human Design: dit is waarom

17/02/2022

Als je iets verkoopt, doe je marketing. Dat is vrijwel onvermijdelijk, want mensen moeten wel weten wat jij doet of verkoopt, waar en hoe. Klanten komen niet aanwaaien, helemaal niet in een tijdperk waarin iedereen elk kanaal kan inzetten voor marketing en communicatie, en waarin we een vette informatie ‘overload’ hebben.

De een gaat dit makkelijker af dan de ander. Voor veel ondernemers is het een doorn in het oog; het kost teveel tijd, maakt je vooral gefrustreerd en die resultaten? Tja, die waren nou ook niet echt wat je verwachtte.

Vanaf dat punt kun je twee kanten op. De eerste is om het uit te besteden. Daar schreef ik eerder al dit blog over. Het scheelt je veel tijd en gedoe, maar vraagt ook een investering en niemand lukt het om 100% jouw unieke verhaal door te vertalen. Een andere optie is om het zelf te doen, maar dan op een manier die bij jou past. Human Design kan marketing voor jou vele malen makkelijker én succesvoller maken!

Wat is Human Design?

Human Design is een ‘new age’ praktijk die je veel zelfinzicht geeft en is gebaseerd op jouw geboorteplaats, -datum en -tijd. Het is een combinatie van onder andere astrologie, kwantumfysica, kabbalah (Tree of Wisdom) en I-Ching. Het was Ra Uru Hu die het uiteindelijk vanuit Sedona in de VS vastlegde en deze theorie de wereld in bracht. Er zijn vijf typen; Manifestor, Manifesting Generator, Generator, Projector en Reflector. Je chart bestaat uit negen energiecentrums, waardoor jij weet hoe je jouw energie kunt inzetten. Daarnaast brengt deze je een persoonlijke strategie en een manier van beslissingen nemen. Als jij je chart volgt, kun jij in volle potentie floreren.

Jouw Human Design is een blauwdruk van wie jij bent als persoon. Je bewuste kant én onbewuste kant. Hoe jouw energie vloeit, waar jouw krachten en valkuilen liggen, hoe jij het beste leert, hoe jij het beste communiceert.. Stuk voor stuk delen die een grote rol (kunnen) spelen in je bedrijf!

Mijn chart! Ik ben een Manifesting Generator

Dit is waar het fout gaat

En dat is precies waar het fout gaat. We worden online doodgegooid met artikelen: “in 5 stappen naar de ideale contentstrategie”, “zo creëer je een perfecte Instagram feed”, “zo groei je naar 10K volgers”. Allereerst vraag ik me gigantisch af waar authentieke marketing in godsnaam is gebleven. Waar is dat merkverhaal dat verkoopt? Als jij allemaal gekke trucjes moet uithalen om je sales te halen, klopt er iets niet aan je plan. Maar dat is een ander verhaal.

Belangrijker; we moeten inzien dat deze algemene strategieën en manieren niet voor iedereen gelden. Een voorbeeldje; een van de centrums is de “Throat”, je keel dus. Deze geeft jouw energie voor communicatie weer. Als deze gedefinieerd is, dan ben jij heel goed in spreken en kun je vaak out of the blue beginnen met praten, zoals in een Instagram Story. Is deze niet gedefineerd, dan is communicatie voor jou veel lastiger. Een mail schrijven waar je over kunt nadenken kan dan veel beter werken.

Of nog zoiets; een Manifestor heeft een gouden energie. Het is niet die social media post die verkoopt, maar het is de energie. Als jij het idee hebt dat je binnen bepaalde kaders moet blijven op Instagram om een mooie feed te hebben, komt die energie niet tot z’n recht. Spontaniteit is key! Maar als je jezelf zo’n strict plan oplegt “omdat iedereen het doet”, sla je plank dus mis. Het gevolg is dat het je veelste veel energie kost en dat je inlevert op je eigen krachten.

Hoe je marketing volgens je Human Design doet

Hoe je dan precies jouw energietype gebruikt, is natuurlijk een wat langere adem. Ook dát is geen kant-en-klaar plan, dat is een kwestie van jouw Human Design volledig snappen en omarmen. Dat heeft tijd nodig.

Wel is er een simpele opstap, en daarover heb ik een e-guide geschreven. Dit ebook geeft je de basis om volgens jouw energietype te beginnen met het maken van je content. Als jij je afvraagt waarom content maken jou zoveel tijd en energie kost, is dit iets voor jou! Als je het idee hebt dat je teveel binnen ongeschreven kaders moet blijven, dan is dit iets voor jou! Twee havercappuccino’s voor een nieuwe manier van marketing. Go get it.

Ik ben heel benieuwd of jij je energietype al kent? Ben je er al actief mee bezig, of staat dat nog op je planning?

E-guide: Marketing volgens je Human Design

Ik neem je mee in de wereld van Human Design! Ik leg je uit wat het is en hoe je achter je energietype komt. Maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste.

In deze e-guide staan voor alle energietypes tips om je content creatie aan te pakken, zodat je in full alignment je marketing kunt gaan doen. Je krijgt ook een checklist. Kortom; je kunt direct ermee aan de slag!

Je investering? 13,99. Dat is niks in vergelijking met wat je kunt bereiken als je je unieke chart omarmt.

Comments

  1. […] In m’n business combineer ik Human Design veel met marketing & content. Meer weten daarover? Dan vind je dit blog interessant! […]

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Articles

more from us

Deze boeken over Human Design helpen je in je experiment

Begin je aan Human Design, dan staat je een groot experiment te wachten. Echt groot, want het is een complex systeem waar ladingen informatie over te vinden is online. Waar begin je dan? En welke informatie is betrouwbaar? Wat goed is om je te realiseren, is dat veel informatie die je op internet vindt, niet per se hét Human Design systeem volgen. Het systeem is ontwikkeld door Ra Uru Hu, er zijn veel opleidingen te volgen, maar het gros van de ‘human design experts’ die je online vindt, hebben zo’n opleiding nooit gevolgd. Zij delen vooral informatie op basis van hun eigen ervaringen en dit heeft dus al een eerste filter erover zitten. Ik raad daarom iedereen aan om met een paar boeken te beginnen. Deze boeken zijn namelijk geschreven door échte experts, en die leveren je ook de informatie die je nodig hebt om met je experiment te starten. Nothing more, nothing less. Human Design: de blauwdruk van je leven – Guido Wernink & Sarah Leers In Nederland zijn maar weinig echte experts in Human Design, maar Guido en Sarah behoren tot die groep. Dit is het eerste Nederlandse boek over dit mooie systeem! En da’s wel fijn, want het leest soms toch wat lekkerder en begrijpelijker. In dit boek nemen ze je mee door de basis, op een manier zodat je het ook begrijpt en niet allerlei vakjargon. Ook beschikbaar als e-book! Understanding Human Design – Karen Curry Parker Na het lezen van het Nederlandstalige boek, ben ik overgestapt op deze Engelse van Karen Curry Parker. Karen Curry draagt veel bij aan het Human Design systeem, helemaal na het overlijden van Ra Uru Hu. Ze draagt het echt verder uit en ontwikkelt ook veel nieuwe programma’s en inzichten. Haar Quantum Alignment System is heel vet! Haar boek gelukkig

Read More »
productiviteit human design

3 inzichten in je productiviteit dankzij Human Design

Productiviteit is high topic de laatste jaren. Overal om je heen zie je boeken, cursussen en webinars die je beloven productiever te gaan werken. Tuurlijk, ik heb ook wel eens mijn tips gedeeld, maar dat betekent niet dat ze ook voor jou werken. Iedereen is namelijk anders! Dat content batchen voor de een wel werkt en voor jou niet, is oke. Dat focusuren voor jou niet werken, is oke. Dat mag je echt accepteren! Ook in jouw Human Design kun je veel inzichten halen die jou meer vertellen of je productiviteit en op welke manier werken bij jou past. Ik neem 3 onderdelen van je chart met je door! Root centrum Je Root centrum is een héle belangrijke in hoe jij werkt. Je root centrum gaat namelijk over je agressie, adrenalina en jawel, stress! En stress en productiviteit hangen nauw samen. Als je een gedefinieerde root hebt, heb jij een vrij stabiele manier van met stress omgaan. Jij panikeert niet zo als er ad-hoc iets moet gebeuren ;-). Voor je productiviteit kun je die continue, gezonde stress het beste gebruiken door deadlines te stellen. Jij zorgt er namelijk wel voor dat het op de deadline af is, any way around! Is jouw root ongedefinieerd? Dan wil je jezelf vooral veel tijd geven om een klus af te ronden. Strakke deadlines werken voor jou niet altijd, dus zet hem voor jezelf een paar dagen eerder. Daarnaast ben je ook gevoeliger voor energie uit dit centrum van buitenaf. Mensen met een gedefinieerd centrum kunnen jou een flinke lading stress bezorgen zonder dat dat nodig is! Leer om daar een scheiding tussen te maken: welke stress is van jou en welke neem je over van de ander? Sacral centrum Een definieerd Sacral centrum hebben alleen Manifesting Generators en Generators. Zij zijn degenen die

Read More »

Marketing volgens Human Design: dit is waarom

Als je iets verkoopt, doe je marketing. Dat is vrijwel onvermijdelijk, want mensen moeten wel weten wat jij doet of verkoopt, waar en hoe. Klanten komen niet aanwaaien, helemaal niet in een tijdperk waarin iedereen elk kanaal kan inzetten voor marketing en communicatie, en waarin we een vette informatie ‘overload’ hebben. De een gaat dit makkelijker af dan de ander. Voor veel ondernemers is het een doorn in het oog; het kost teveel tijd, maakt je vooral gefrustreerd en die resultaten? Tja, die waren nou ook niet echt wat je verwachtte. Vanaf dat punt kun je twee kanten op. De eerste is om het uit te besteden. Daar schreef ik eerder al dit blog over. Het scheelt je veel tijd en gedoe, maar vraagt ook een investering en niemand lukt het om 100% jouw unieke verhaal door te vertalen. Een andere optie is om het zelf te doen, maar dan op een manier die bij jou past. Human Design kan marketing voor jou vele malen makkelijker én succesvoller maken! Wat is Human Design? Human Design is een ‘new age’ praktijk die je veel zelfinzicht geeft en is gebaseerd op jouw geboorteplaats, -datum en -tijd. Het is een combinatie van onder andere astrologie, kwantumfysica, kabbalah (Tree of Wisdom) en I-Ching. Het was Ra Uru Hu die het uiteindelijk vanuit Sedona in de VS vastlegde en deze theorie de wereld in bracht. Er zijn vijf typen; Manifestor, Manifesting Generator, Generator, Projector en Reflector. Je chart bestaat uit negen energiecentrums, waardoor jij weet hoe je jouw energie kunt inzetten. Daarnaast brengt deze je een persoonlijke strategie en een manier van beslissingen nemen. Als jij je chart volgt, kun jij in volle potentie floreren. Jouw Human Design is een blauwdruk van wie jij bent als persoon. Je bewuste kant én onbewuste kant. Hoe jouw

Read More »